11 pomysłów na spacery/zwiedzanie Gdańska – lasy, stawy, miasto, punkty widokowe (mój marzec w Gdańsku)

Cześć Przyjaciele!

Zapraszam Was na mały przegląd miejsc, jakie odwiedziłem w Gdańsku w mijającym miesiącu.

Zawsze staram się zobaczyć jak najwięcej różnorodnych przestrzeni, tak aby każdego miesiąca mieć dowód na to, iż Gdańsk jest miastem różnorodnym, ciekawym i pełnym interesujących miejsc.

Za chwilkę sami się przekonacie, że w ciągu miesiąca można zobaczyć całkiem sporo, a dodatkowo cieszyć się pięknem miasta.

Jednocześnie niech będzie to dla Was inspiracja i 11 miejsc, które warto odwiedzić i udać na spacer

1. Łostowice

Pierwszym miejscem na spacer były Łostowice. Przeszedłem od pętli tramwajowo-autobusowej “Łostowice – Świętokrzyska” aż do krańcówki “Lawendowe Wzgórze”. Po drodze były zbiorniki retencyjne: Augustowska, Wielkopolska, Świętokrzyska I i II.

Na zdjęciu niżej ulica Szymbarska i spojrzenie na zbiornik retencyjny przy ul. Wielkopolskiej.

2. Olszynka

Olszynkę odwiedziłem z Łukaszem (Jego zdjęcia znajdziecie TUTAJ). Poruszaliśmy się samochodem, co było ciekawym doświadczeniem. Generalnie Olszynka już bliżej południowych granic miasta jest klimatyczna. Szukaliśmy prostych ulic, kanałów, ale również widoków na wieże Głównego Miasta.

3. Góra Gradowa

Pewnego dnia miałem dosłownie chwilę wolnego przed pracą, co wykorzystałem na wejście na Górę Gradową. Wówczas miasto przykryte było śniegiem niczym cukrem pudrem, co bardzo mi się spodobało i mogłem na nowo odkryć ten znany Gdański krajobraz.

4. Muzeum Bursztynu

W ramach kursu na przewodnika, staram się regularnie odwiedzać Gdańskie muzea. Do Muzeum Bursztynu zdążyłem ledwie przed tym, gdy ponownie nam je zamknięto.

Swoją drogą Muzeum Bursztynu przenosi się do Wielkiego Młyna, co również postaram się Wam pokazać.

5. Nad Kanałem Raduni

Gdy wędruję przez centrum miasta, zawsze staram się tak ułożyć trasę, by po drodze były inne ulice, place, widoki. W ten sposób podczas jednego ze spacerów przed pracą, szedłem nad Kanałem Raduni i uchwyciłem taki oto kadr.

6. Dolina Strzyży

Gdańsk to również lasy, doliny, potoki, wzgórza. Wykorzystałem ten atut miasta i w dzień wolny, razem z bratem, pojechaliśmy do Matemblewa. Stamtąd lasem doszliśmy do Doliny Strzyży. Przepiękne leśne tereny!

7. Pomorska Kolej Metropolitalna

Pomorska Kolej Metropolitalna przebiega przez przepiękne krajobrazowo tereny w Gdańsku. Z bratem jechaliśmy ze stacji “Kiełpinek” do Wrzeszcza. Po drodze uchwyciłem na zdjęciu Gdańskie biurowe zagłębie. Polecam Wam podróż PKM-ką i oglądanie widoków za szybą.

8. Dolny Wrzeszcz

Wysiadając z PKM-ki (o której wyżej) mogłem jechać dalej SKM-ką lub pójść na tramwaj np. na przystanek “Klonowa”. Jednak pomyślałem, że ciekawiej będzie przejść się ulicą Wajdeloty, co zaowocowało takim oto zdjęciem.

9. Oliwskie lasy

Tego dnia spacer zacząłem od Doliny Samborowo, wędrując przez TPK (Trójmiejski Park Krajobrazowy) aż do Doliny Wężowej i Doliny Radości. Lubię wykorzystywać położenie miasta i dotykać różnych przestrzeni. Jeśli potrzebuje spokoju i oddechu, jadę do lasu i wędruje uroczymi szlakami.

10. Oliwa – ul. Kwietna

Widok na Zameczek Mormonów z drugiej połowy XIX wieku oraz wzgórze “Pachołek”. Polecam spacer ulicą Kwietną w Oliwie.

11. Orunia Górna

Gdańsk to miasto pełne miejsc z widokami. Nie tak dawno poszedłem na spacer z bratem, czasu nie było jakoś specjalnie dużo, zatem wybrałem miejsce dość blisko Chełmu, a mianowicie Orunię Górną. Na końcu ulicy Platynowej znajdziecie świetny punkt widokowy.

Kilka (ważnych) słów na koniec

Jak widzicie, w ciągu miesiąca, wykorzystując wolny czas, jesteście w stanie zobaczyć wiele pięknych miejsc w Gdańsku. Mam nadzieję, że zainspirowałem Was choć kapkę i nabraliście ochoty na spacery.

Dużo widoków Gdańska, przemyśleń oraz miejsc, znajdziecie poniżej na FACEBOOK’u.

Odkrywajcie Gdańsk, pokazujcie innym i cieszcie się tym! Pozdrawiam, Cześć!

O autorze

Kamil Sulewski

Cześć, jestem Kamil. W wieku osiemnastu lat zainteresowałem się Gdańskiem i generalnie miejskością, co wciągnęło mnie bez końca. Interesuje się historią miasta, inwestycjami, lecz nade wszystko świadomym kontaktem z przestrzenią publiczną.